Školní stres + tipy jak s ním bojovat.

Tento týden má většina středoškoláků jarní prázdniny. V mém případě se tomu snad ani prázdniny moc říkat nedá. Blíží se maturita a tím pádem u umění umět 25 otázek z jednoho odborného předmětu. Odborné předměty jsou 2. Tím pádem to je 50 otázek. Od pondělí jsem si řekla že si dám z každého odborného předmětu 2 otázky. To je učení zhruba na hodinu až dvě. Ale tím se vlastně dostáváme k tomu o čem bych vám ráda dnes něco málo napsala. STRES.  Je to emoce, která je všudypřítomná. Středoškoláci jí mají z maturity a vysokoškoláci zase ze zkouškového období. Mě se do této oblastní míchá vícero věcí. Vysoká škola, maturita, a rodina. Už od ledna mi to vyskakuje na mysl ať dělám co chci. Vyskakují otázky typu : Kam?
                                                              Přihlášky, kdy kde v kolik?
                                                              Co k tomu potřebuji?
                                                      A ta nejdůležitější PROČ?
Trápilo mě to, až skoro do konce února. Nemohla jsem spát, jelikož moje sny mi to nechtěly dovolit. A tak po dlouhém stresujícím přemýšlení jsem se rozhodla, že na vysokou prostě nepůjdu. Chápu, že to nejde u všech oborů, ale u toho mého to jde. Dám si rok pauzu popřemýšlím co a jak a pak se uvidí. Ale bych nepsala jen o škole, tak se dostaneme k hlavnímu tématu. Stres.


Z toho dle všeho mi najednou začalo vypadávat veliké množství vlasů,lámaly se mi nehty, a sem tam se rozbolely moje zuby. Ze začátku jsem si říkala: ,, To nic není to je jen z nedostatku spánku". A tak jsem si jednou řekla DOST! Tak vám chci předat pár tipů na to, jak se uvolnit od toho stresu.

1) Procházky.
 Jděte se jen tak projít, Do parku, do přírody, kamkoliv. Jen vypněte.

2)Pustě si pocast, oblíbené písničky či oblíbený film.
Zpívejte si tancuje, přeříkávejte si oblíbené repliky atd..

3)Tvořte.
Pečte, vařte, kreslete a jen si užívejte tu činnost.

4) Udělejte si svojí chvilku.
Udělejte si nehty, nebo masku či cokoliv jiného. Pokud rádi uklízíte uklízejte. Dejte si vanu, nebo si zapalte vaši oblíbenou svíčku.
¨
5) Dělejte co vás baví.
Pokud se rádi malujete, namalujte se. Pokud rádi relaxujete, relaxujte. Dělejete jednoduše co vás baví.

A uvidíte, že se hned budete cítít lépe a vše vám půjde od ruky. Myšlenky se vyčistí a vy budete vědet co, kdy, kde, jak. :)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Zero-waste

Je lepší koupit si knihu, nebo si jí vypůjčit?

Tohle je 10 věcí, které pochopí jen ti kteří nosí brýle.